Yurtdışından Türkiye'ye

Yurtdışından Türkiye’ye uçuyorsanız:

Türkiye’de özel VFR havalimanlarının sayısı artıyor olsa da Genel Havacılık için çoğunlukla Devlet Havalimanlarını kullanıyoruz. Yurtdışından geliyorsanız giriş noktanızı Uluslararası bir Devlet Havaalanına planlamanız gerekir. Aynı kural Türkiye'den ayrılırken de geçerlidir. Ayrıca, özellikle turizm sezonlarında, yoğun havalimanları için park yeri kullanılabilirliğini kontrol etmenizi öneririz.
Ayrıca yabancı tescilli uçağınızı gelişten önce SHGM veritabanına kaydettirmeniz gerekmektedir. Detayları aşağıda bulabilirsiniz.
Uçağınız ECAC ülkelerinden birine kayıtlı ise, https://www.ecac-ceac.org/about-ecac/member-states, iç hat uçuşları için permiye gerek yoktur, uçuş planı çekmeniz yeterli olacaktır. Uçuş planınızda "IFR rotalar @ VFR seviyeleri" göstermeniz beklenir, ancak radar servisleri nazikçe talep edilirse daha kısa rotalarda uçmanıza izin verme konusunda esnektir 😊
ECAC ülkesi tescilli olmayan hava araçlarının iç hat uçuşları için de permi almaları gerekmektedir.
Transponder Kullanımı:
Türk Hava Sahasına girerken size bir Transponder kodu verilecektir. Aynı kural iç hat uçuşları için de geçerlidir. Mod C transponder zorunludur. (Yakın gelecekte Mode S mecburiyeti beklenmektedir.)

BEKLENEN ÜCRETLER

TCAA Kaydı:
Türkiye'de bir havalimanına inmeyi planlıyorsanız (sadece yakıt ikmali için bile olsa) uçağınızın Türk CAA veri tabanına eklenmesi gerekmektedir. Bu kaydın planlanan varıştan en az 5 iş günü önce yapılması gerekmektedir. Kayıt prosedürü yetkili acenteler tarafından yürütülür. 
AOPA Türkiye'nin ticari olmayan küçük uçaklar için AOPA üyelerine özel düzenlemeleri vardır. Uçağınız 2.000 Kg'dan az ise, anlaşmalı acentemiz kayıt için %75'e kadar indirim sağlar. Ayrıntılar için OCC@aopa.org.tr ile iletişime geçebilirsiniz.

Yer Hizmetleri:
Türk devlet havalimanlarında hizmet veren birkaç yer hizmetleri şirketi bulunmaktadır. Bunlardan bazıları TGS, Çelebi ve Havaş’tır. Bu şirketlerin küçük uçaklar için ayrı bir tarifeleri olmadığından, yüksek taşıma ücretleri alma eğilimindedirler.
AOPA Türkiye olarak bu konuya odaklanmış durumdayız ve yakın zaman içerisinde bir çözüme ulaşmayı umuyoruz. Şu an için TGS Handling ile anlaşmamız mevcuttur. Ayrıntılar için OCC@aopa.org.tr ile iletişime geçebilirsiniz.

Yaklaşma Ücreti:
Devlet Havalimanlarına yaklaşan tüm uçaklardan bu ücret alınmaktadır.  https://www.dhmi.gov.tr/Sayfalar/UcretTarifeleri.aspx

İniş ve Park Ücreti:
Devlet Hava Meydanları İşletmesi'nin yayınlanmış bir fiyat listesi vardır, bu nedenle lütfen ziyaret etmeyi planladığınız havalimanları için fiyatları ve diğer meydan kullanım şartlarını DHMI sitesinden güncel olarak kontrol ediniz.  https://www.dhmi.gov.tr/Sayfalar/UcretTarifeleri.aspx
Türkiye'ye 5 veya daha fazla sayıda uçak ile 3 günü aşan seyahat planlıyorsanız, AOPA Türkiye yaklaşma, iniş, park vb. gibi bazı ücretlerden muafiyet veya %75'e varan indirim almak için özel bir izin düzenleyebilir. Bu hazırlıkların 90 gün önceden başlatılması tavsiye edilmektedir

GÜMRÜKLEME EVRAKLARI ÖRNEKLERİ

Evrakların doludurulması ile ilgili rehberimizi inceleyebilirsiniz. GÜMRÜK_İŞLEMLERİ_NOTLAR.pdf

GenDec AOPA_GENDEC.pdf
EK10 Gümrük Formu EK10_Gümrük_Formu.pdf
Dilekçe ARRIVAL_GELİŞ.pdf  DEPARTURE_GİDİŞ.pdf

UÇAKTA BULUNDURMANIZ GEREKLİ BELGELER
Uçak tescil belgesi
Uçuşa Elverişlilik Belgesi (Gözden geçirme belgesi)
Sigorta Poliçesi (Özel Türkiye Zeyilli)
Pilot lisansı ve Sağlık karnesi
Gürültü Sertifikası

Not: Ekli formattaki "Sigorta Sertifikanızı" sigorta acentanıza düzenletiniz.
SDR olarak hazırlanmalıdır.
Permi için gereklidir.
Turkish Insurance Sample with new Liability Limits.pdf
Menu